luni, 30 august 2010

3 in 1

Am obosit. Am obosit sa va suport maturitatea. Iubesc sa ma alint si sa fac pe copilul. Pentru ca da, asta sunt. Un copil. Care e in stare sa gandeasca si serios, dar si optimist.
Voi ce faceti? 
Sunteti maturi si uitati sa zambiti. Nu vreau sa mai cresc. Vreau sa raman aici, cu mine, si cu o salba de zambete si tipete.
Da, cand sunt fericita, foarte fericita, ma alint fara oprire, fara sa imi dau seama, si zambesc si gesticulez si nu imi mai incap in piele de fericire. 
Dar sunt si in stare sa folosesc si raspunsul ,,Sunt doar obosita." la intrebarea ,,Ce faci?" atunci cand stresul ma apasa prea tare. Raspunsul clasic la noi in familie. Unii observa ca, la noi in familie, scuza este oboseala pentru toti dracii, pentru tot stresul, pentru toate certurile. 
De ce iti lacrimeaza ochii? 
Sunt doar obosita. si plang in continuare, linistit. 
De ce tipi la toata lumea? 
Sunt doar obosita. si incerc sa imi tin dracii in frau. 

Nu vreau sa ma las calcata in picioare, sa ma las umilita si batjocorita pentru ca, daca tac, niste sentimente nu vor fi ranite. Nu tac. Vorbesc si da, injur, si tip. Si ripostez. Pentru ca nu imi poti cere sa ma las calcata in picioare de un om care nu ma apreciaza din nici un punct de vedere. Si nu vreau sa il fac sa ma aprecieze. Doar sa tina ideile pentru el. Fie ca sunt bune, fie ca nu. 

Si am mai aflat ceva de curand. 
Stii ca am fost la mare... si stii ce am descoprit? 
Ca apa e grea. E grea ca gramaj. Si ca mod de a actiona. Dar e... spontana. 
Uite. Compozitia poate nu uimeste: H2O,  nu? Dar nu asta ma face sa vorbsc despre asta. Ci despre lipsa de maturitate a apei. 
Uneori raneste, de cele mai multe ori ajuta, dar gandestete: e un copil. 
Ia in palma putina apa si spune-i sa ramana cu tine. Ce crezi ca va face? Incet, incet se ve scurge printre degetele tale si se va duce acolo unde va vrea sa ramana. 
Sau du-te la mare si sopteste-i unui val sa nu te inece. Ce va face? Nu se va opri, va continua sa curga, fara ca macar sa se opreasca o secunda sa se gandeasca. 
Da drumul unui baraj, plin cu apa. Aceasta va incerca sa evadeze din cursa in care a fost prinsa. Sunt prea multe picaturi, iar cele care nu s-au evaporat si nu au ajuns in atmosfera, vor cauta in graba un loc sa evadeze. 
Acum inchide un copil ubtr-o camera. Si dupa doua ore da-i drumul. Va zbura, nu va alerga, pana la usa. 
Spune-i unui copil sa nu se joace cu lama de ras. Dupa jumatate de ora il vei auzi: ,,Buba, am facut buba." Dar va avea curiozitatea satisfacuta. 
Vezi? Apa e ca noi. Doar ca mai lipsita de griji.

5 comentarii:

Anonim spunea...

imi place faptul ca nu suporti sa fii jignita, tratata ca si cand ai fi ultimul gunoi. asta e bine, faptul ca nu te interiorizezi.
si f interesanta comparatie, dintre apa marii si copil..chiar mi-a placut, si ai si dreptate

BeBe^^ spunea...

Delilah sincer, nu mi se pare normal ca cineva, in momentul in care este calcat in pisioare sa taca si sa nu riposteze. Mi se pare absurd. Am citit atat de mult despre persoane care se lasa calcate in picioare incat m-am ingrozit. Nu vreau sa ajung o astfel de persoana. Asa ca incerc sa evit si sa ripostez cu orice ocazie. Indiferent de consecinte. Parerea mea e parerea mea si vreau sa fie repectata atunci cand mi se cere sau ma afecteaza prea mult.

Ana Gabriela spunea...

doar nu degeaba se numeste blogul zgarii musc si urlu:)):)):)) bine faci...

Ana Gabriela spunea...

vezi 3 in 1:))

BeBe^^ spunea...

Mda. :)) Nu m'am gandit la asta cand am zis 3 in 1 dar e... minunat. :))

Trimiteți un comentariu