vineri, 8 ianuarie 2010

Culori


De obicei ma pierd in ceata. Ma pierd la figurat vorbind. Corpul meu ramane pe drumul spre scoala si il parcurge fara nici un stres. Dar sufletul. O frate. Sufletul se plimba si rataceste prin trecut, zambeste oamenilor din jur si plange cu lacrimi amare, rade degeaba si imi produce mie o stare de cacat.
Ma trezesc odihnita de doua ori pe saptamana. Vineri si Duminica.

D
ecupez o inima alba din panza catargului, cutreierator in apsi de val, catre o primavara alba. Imi soptesc rar ca sa-mi priceapa mintea:
- D
e ce trebuie sa caut culori in pesteri zavorate cu turturi de gheata?
- Simplu, imi raspund cu nonsalanta, sa pictez o inima romasa alba din gandul iernii si desperecheata de orice culoare!

Ma pierd in ganduri acum. Azi a fost atat de mult soare si totusi, atat de multi nori.

-S
i pentru aceasta, trebuie sa o vopsesc, pentru ca altfel primavara trece orbita de alb pe langa mine.
D
in nou ma intreb ca sa ma conving:

Oare iubesc? Urasc? Vreau? Cand? De ce? Sunt eu asa?

-E
ra mai simplu... iarna, cuturam ninsoare si praf alb de nor pe marginile argintii ale sufletului, ca atunci cand desenam cu creta flori, cifre si casute pe tabla neagra a calsei... si gata, aveam de-o iarna!

Sunt confuza si imi doresc atat de multe. Ma surprind uitandu-ma la tine luuung si gandindu-ma la tine.

M
a imbufnez si raspund eu-lui meu, scortos ca un perete dat cu var alb, ca eu nu mai stiu sa caut, stiu doarr sa vad... iar daca vad, stiu si ce sa fac mai departe!

Sunt ca un animal dus intr-o zona noua. Vad, imi place, dar nu stiu unde sunt, ce caut aici si de ce mirosurile sunt... altele.

U
n nu categoric se izbeste cu forta unui zgomot surd intr-o ureche care nu aude decat linistea.

Textul scris Italic este un fragment din articolul Culori de Mirela-Nicoleta Hincianu

11 comentarii:

nakudo spunea...

prea mult adevar...curcubeul trairilor si intrebarilor...prea dureros de adevarat...

nakudo spunea...

aaa..si imi place,,stiu ca sant prost dar cand ma uit in jur prind curaj":))pup

BeBe^^ spunea...

:)) E adevarata si faza cu ,,Stiu ca sunt prost dar cand ma uit in jur prin curaj". :))

Ana Gabriela spunea...

mi-ai colorat ziua...ca pana acum era destul de gri...si acum a capatat nuante...frumoase citate, frumoase gandurile tale...minunata imbinare de idei:D mi-a placut jocul:D...te imbratisez...

nakudo spunea...

da smile..si eu am descoperit la un moment dat..asta..da nu stiam ca o verificasera si altii

BeBe^^ spunea...

Eu am o slabiciune pt Nicoleta Hincianu. Candva, putin mai tarziu, cand o sa se apropie primavara o sa pun aici tot eseul Culori. Mie mi-a placut extraordinar de mult.

nakudo spunea...

si eu pentru ,,prima carte-ultima carte"-:))psihologic cica mi-a marcat adolescenta..hi-hi

BeBe^^ spunea...

Ai ceva cu cartea aia nu?:)) Ti;am zis ca fac rost de ea. Trebuie sa mai insisti?=)) Nu de alta da... si asa sunt curioasa. Daca ma enervez ma duc maine ntre ore la anticariat :)) Si e de rau. :))

Minicoleta spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Minicoleta spunea...

Ma bucur ca am "aterizat" din intamplarea cautarii aici, intre paginile tale si ma bucura faptul ca iti plac culorile mele...

cu bucurie,
mirela hincianu (acum sunt Tonita) si te invit si eu in casuta mea...si oricum o sa te urmaresc :)

BeBe^^ spunea...

O frate. Chiar tu. :)
Ma bucur ca ai ajuns si pe la mine pe aici. :))

Trimiteți un comentariu